Onze organisatie
Werkplein heeft verschillende werkgebieden. Deze werkgebieden bestaan uit de specialistenteams diagnose, ontwikkeling en werkpunt & Inburgering. Deze teams staan in contact met inwoners en werkgevers. En onderzoeken hoe inwoners geholpen, begeleid en ontwikkeld kunnen worden. Daarnaast zijn er de ondersteunende teams kwaliteit en bedrijfsondersteuning. Die bestaan ook weer uit teams. Onder kwaliteit vallen bezwaar & beroep, beleid, data-analyse, fraudepreventie, gegevensbescherming, interne controle, ICT en terugvordering & verhaal. Bedrijfsondersteuning bestaat uit DIV, financiën, administratieve ondersteuning en de uitkeringsadministratie.
Directeur: De directeur is eindverantwoordelijke voor de interne organisatie en resultaten van de organisatie.
Staf: Het stafteam adviseert de directie en organisatie. Het team bestaat uit een directieadviseur, HRM-adviseurs (human resource management) en een communicatieteam.
Gebiedsverbinder: Er zijn 3 gebiedsverbinders bij het Werkplein. Zij zorgen ervoor dat medewerkers goed kunnen werken in de werkgebieden. Ook houden zij contact met andere organisaties in het werkgebied, zodat we inwoners altijd goed op weg kunnen helpen naar andere zorg of hulp.
Leidinggevende teams: Ieder team heeft een leidinggevende. Deze is eindverantwoordelijk voor teamresultaten en de bezetting van het team in de werkgebieden.
De leidinggevenden vormen samen met de directeur, gebiedsverbinders en directieadviseur het managementteam. Dit managementteam maakt keuzes over welke plannen we wanneer uitvoeren. De voorstellen voor plannen of veranderingen komen vooral uit de teams.
Diagnose: Team diagnose maakt als eerste kennis met de inwoner. Bij binnenkomst krijgt een inwoner een vast aanspreekpunt van dit team. Deze bespreekt samen met de inwoner wat iemand nodig heeft. Het aanvragen voor extra inkomen regelen zij snel als dit nodig is. Wanneer iemand verder kan en wil ontwikkelen of werken, draagt de medewerker de inwoner over aan een collega van team ontwikkeling of werkpunt. De medewerkers zijn verdeeld over de werkgebieden en dus altijd dichtbij de inwoner.
Ontwikkeling: Dit team doet wat nodig is om een inwoner naar werk te begeleiden of naar een andere manier van meedoen in de samenleving. Zij begeleiden inwoners hierbij en zijn een vast aanspreekpunt.
Werkpunt: Team Werkpunt kent de arbeidsmarkt en helpt inwoners graag aan een baan of opleiding. Werkpunt begeleidt hierbij stap voor stap. Ook met werkgevers denken ze graag mee in mogelijkheden. In ieder werkgebied werken medewerkers van team Werkpunt. Werkpunt kent ook specialisten voor inburgeraars.
Kwaliteit: Team Kwaliteit zet in op zo goed mogelijke dienstverlening en advies aan de inwoner. We verwachten dat daardoor klachten, bezwaren, terugvorderingen en fraudezaken zoveel als mogelijk worden voorkomen. Deze functies zijn daarom onderdeel van team Kwaliteit. Ook beleid, data-analyse, interne controle, gegevensbescherming en kwaliteitsmedewerkers zijn onderdeel van dit team.
Bedrijfsondersteuning: Deze medewerkers zorgen ervoor dat alle andere teams hun werk goed kunnen doen. Zij zijn verantwoordelijk voor de betaling van de uitkeringen, alle administratieve taken en de verwerking van de post.